Skip to content
Sök

Jobba hos oss

Här hittar du lediga tjänster att söka om du är intresserad av att arbeta på Bromma KFUMs kansli.

Utöver de anställda på kansliet finns det många som är ledare i våra olika aktiviteter för barn och unga. Många av de uppdragen är arvoderade (betalda). För uppdrag i våra terminsaktiviteter eller andra uppdrag under terminerna kan du anmäla intresse löpande men gärna i god tid innan terminsstart. Mer information och intresseanmälan för att bli ledare hittar du  här>>

Bromma KFUM söker

Administratör och Projektassistent

Bromma KFUM, som har Stockholms Västerort som upptagningsområde, är en ideell förening som erbjuder mötesplatser där unga människor kan utvecklas till sin fulla potential. Vi utgår ifrån en helhetssyn på människan, med utgångspunkt i KFUM´s ledord Body, Mind, Spirit.  

Vi tror att alla människor, inte minst unga, har behov av fysisk aktivitet, ökad kunskap och tid för reflektion för att kunna utvecklas och må bra. Vår logotyp, den röda triangeln, symboliserar dessa tre byggstenar – Body, Mind & Spirit. Det är grundstenarna för all vår verksamhet i Bromma, Sverige och i hela världen.  

Att skapa möjligheter för barn och unga att utvecklas är ledstjärnan för all vår verksamhet. Det handlar om att sätta barn och unga i centrum, att låta dem ta plats och få utlopp för sina intressen och viljor. Det handlar om att ta sig tid att lyssna och uppmärksamma, att engagera och entusiasmera. Unga människor som tar hänsyn och visar respekt, som tar ställning och bryr sig om andra, sin omvärld och sig själva. För människor, även unga, som mår bra och trivs har förmågan att få andra människor att må bra och trivas. 

Vi söker nu en administratör och projektassistent  

I rollen som administratör och projektassistent har du ansvar för vårt administrativa arbete, lokaler och material men du arbetar även direkt i och med vår barn, ungdoms- och medlemsverksamhet. Det betyder att du en dag kan sitta med att administrera bokningar till våra sommarläger för att en annan dag hålla i aktiviteter för barn och unga på Järvaveckan, en terminsaktivitet eller på sommarläger eller stötta våra unga ledare i det. 

Det är en varierad roll med ansvar och möjlighet att vara delaktig i föreningens olika verksamheter och utveckling. Du jobbar nära och stöttar övrig personal på kansliet som utöver dig består av verksamhetschef, flera verksamhetsutvecklare samt en vaktmästare på deltid.  

Arbetsuppgifter 

  • Ansvar för föreningens administrativa arbete och att ta fram och utveckla välfungerande rutiner. Detta innebär bland annat arbete med vårt medlems-och bokningssystem Sportadmin, administrera ansökningar och redovisningar, hantera ansökningar om reducerad avgift, viss internkommunikation, kontakt med leverantörer och övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter  
  • Ansvar för vår info-mejl och att svara på frågor och hjälpa våra medlemmar, deltagare, ledare och föräldrar 
  • Inventering, organisering och inköp av material och inventarier 
  • Sköta om våra lokaler, bokning och kontakt med hyresgäster 
  • Arbeta med planering, administration och stöd till våra unga ledare och övriga anställda i våra olika barn-och ungdomsaktiviteter och medlemsaktiviteter. Det kan exempelvis innebära att ha det övergripande ansvaret för en del av våra terminsaktiviteter där man sköter administraion och bokning, stöttar ledarna i planering, säkerställer säkerhetsrutiner, sprider information om aktiviteten och vid behov hoppar in som ledare i aktiviteten.

 

Vi söker dig som:  

  • Har erfarenhet av administrativt arbete  
  • Har erfarenhet av barn-och ungdomsverksamhet 
  • Är strukturerad, effektiv och noggrann 
  • Har ett gott bemötande och är serviceinriktad 
  • Tycker om varierande arbetsuppgifter och arbetstider 
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av ideella föreningar och har lokal förankring inom vårt upptagningsområde i Stockholms Västerort. 
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av handledning/arbetsledning eller coaching
  • Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil 
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Sportadmin, Office 365 och andra IT-verktyg 
  • Det är meriterande om du kan fler språk än svenska och engelska 

Vi söker dig som är effektiv, strukturerad, självgående, lösningsorienterad och har initiativ-och samarbetsförmåga. Eftersom rollen i vissa avseenden är en stödfunktion till övriga anställda krävs också flexibilitet och förmåga till anpassning. För verksamheten är det viktigt att du har en förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. 

Praktiskt 

Det är en heltidstsjänst med 37,5 arbetsvecka. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Rollen innebär regelbundet arbete på kvällar och helger. Du har målstyrd arbetstid, vilket innebär att tjänstepersonen har frihet att förlägga arbetstiden utifrån verksamhetens krav och behov i dialog med sin chef. 

Tjänsten och kansliet är placerat i Alvik i anslutning till vår sporthall och klubbrum med tillgång till ytterligare kontor/lokaler i Rinkeby samt viss möjlighet till hemarbete när arbetsuppgifter och verksamheten så tillåter. 

I vår förening måste alla som arbetar med barn visa upp utdrag ur belastningsregistret.  

Tillträde i september/oktober.    

 

Ansökan 

Ansökan består av två delar. Du svarar på frågor i ett formulär samt mejlar in ditt CV.

  1. Svara på frågorna i detta formulär: https://forms.office.com/r/pEtzAxRyrt
  2. Mejla ditt CV på max 2 sidor till mikaela.wikstrom@bromma.kfum.se 

Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 18 augusti. Du måste ha svarat på både formuläret och skickat in CV för att ansökan ska behandlas.

Urval och tillsättning av tjänsten kan ske tidigare än sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

I vår förening måste alla som arbetar med barn visa upp utdrag ur belastningsregistret innan eventuellt anställningsavtal skrivs. Vi vill se detta i samband med eventuell intervju, så var gärna ute i god tid och beställ det redan vid din ansökan då det kan dröja innan du får det hemskickat. Det beställer du här>> https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ovrigt-arbete-och-kontakt-med-barn/  

Frågor 

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa verksamhetschef Mikaela Wikström på 072-253 60 18 eller Karin Pesula på 070-960 97 82 i styrelsens personalutskott under v. 28-32 då verksamhetschefen är på semester.